fredag, november 23, 2007

Visual Studio 2008 - installation och utbildning

Min nerladdning och installation av Visual Studio 2008 gick relativt smärtfritt. Jag följde Scott Guthrie's tips hade inga större problem. Första gången jag körde installationen så avbröts den pga att en Windows Update som inte hade blivit klar plötsligt blev det. Men efter omstart så funkade det dock perfekt. VS2008 är den enda versionen jag har på min maskin men jag har också gjort en installation på en virtuell maskin där jag sedan tidigare hade 2005 - även det utan problem.

En kollega till mig har dock haft en hel del problem men han valde att fösta avinstallera VS2005 innan han la in 2008. Läs mer om det på hans blog.

Jag körde en heldagsutbildning igår i Visual Studio 2008 på Microsoft för deras ISV Partners och trodde jag skulle kunna säga att jag var en sån där cool kille som hållit utbildning på en betaprodukt. Men eftersom att den släpptes innan så kände jag mig tvingad att installera den nya. Så nu får jag väl säga att jag var ganska tidigt ute att hålla utbildning efter release...

Inga kommentarer: