torsdag, januari 08, 2009

Tillbaka!

Första dagen tillbaka efter en ganska lång ledighet över julen vilket har varit otroligt skönt. Omställd till att äta frukost kl 11 var det lite tungt att kliva upp tidigt imorse och försöka få upp barnen i tid till dagis och annat. Men det funkade till slut!

Har medvetet varit så frånkopplad som möjligt under ledigheten och fick börja dagen med att skriva upp en lista med allt som måste göras. Enklaste sättet att ta reda på det är att gå igenom senaste månadens mail och lägga. Tyvärr funkar jag så att det som inte finns i ett mail, det finns inte. Så drygt 800 mail senare känner jag mig lite mera uppdaterad. (nej, jag har inte läst alla idag…)

På listan hamnade saker som att planera lite utbildningar, teamkonferens, skriva till blogginlägg, avsluta personer som tyvärr valt att sluta på Connecta och planera för såna som börjar nästa vecka.

Det verkar dock som att andra har jobbat medan jag varit ledig för det har hänt saker sista veckorna!

Windows Azure
I ett av mina många mail fanns inbjudningskoderna till Windows Azure Services så nu ska det bli kul att testa det på riktigt också. Passande nog har min artikel om Windows Azure, som jag skrivit för Addskills, också publicerats. Den finns med i årets kurskatalog. Där finns också min kollega Hans Sterby med som har skrivit en artikel om F#.

Månadens profil på MSDN
I höstas blev jag intervjuad av Johan Lindfors på Microsoft vilket resulterade i att jag blev månadens profil i december. Grymt kul!

TechDays
Den 17 och 18 mars kommer Microsofts konferens TechDays att hållas i Västerås och under julledigheten har siten fått ett uppdaterat innehåll. Nu finns en hel del av sessionerna och talarna med. Från Connecta får ni hålla utkik efter fyra talare på tre sessioner:
• Varför F# och vad är funktionell programmering? – Hans Sterby
• SharePoint Workflows, experiences from the field – Daniel Karlsson (med Mattias Lindberg från Microsoft)
• Runda gränssnitt i en fyrkantig värld - Hur man kan kombinera styrkan i WPF för rika gränssnitt med Office 2007 – Pelle Johansson & Björn Eriksen
Missa inte chansen att delta i vad jag tror kommer att bli en riktigt bra konferens på (nästan) hemmaplan.

Projectplace
Från januari kommer jag att börja skriva inlägg på Projcetplace blogg. Projectplace har funnits sedan 1998 och erbjuder ett webbaserat projektverktyg. Det är den webbplats jag brukar referera till när man säger att Software As A Service är något nytt. Där kommer jag att skriva om allt möjligt som har med agile och Scrum att göra.

Microsoft Surface!
Nu är det äntligen klart. Vi kommer att beställa ett Surface-bord till Connecta! Mycket mer om detta senare!

1 kommentar:

Daniel sa...

w0h0000.. SURFACE!! :)